Pár pivních postřehů z Chodska od presidenta

07.08.2014 10:00


 

Je to krásný kraj tvrdě ovládaný Géčkem, jehož jiskrou naděje je pivovar v Koutu na Šumavě. Při toulkách se mi potvrdilo několik pravidel: 1. Zapomeňte na venkovské hospody. Jsou vzácností i ve větších obcích a pokud už na ně narazíte a budou shodou náhod otevřené (otvíračka běžně od 17.00, pondělky zavřeno, narazil jsem i na motorest s otvíračkou 11-14.00 so, ne zavřeno), stejně tam bude G10. Je to zřejmě důsledek toho, že si lidi koupí basu a pijou doma "piva" v akci, případně se někde slezou a pijou tam lahváče pospolu. 2. Místnímu pivu se pod pivovarským komínem moc nedaří. S koutským pivem je to trochu podobné jako s olivětínským. Musíte hledat - v Koutu je naštěstí příjemná hospoda s koutským pivem (za až nesmyslnou cenu Kout 10° za 19,- pro důchodce za 17,-), ale i té konkuruje hospa s Géčkem hned vedle. 3. Hledejte. Ve větších i malých městech je šance najít hospodu se slušným pivem, ale je dobré zapátrat předem (Pivní deníček, beerborec atd.). Na jistotu jsem proto šel v Klatovech do hostince Modrý Abbé, jehož majitel před lety rozvázal spolupráci s Plzeňskými pivovary a stal se propagátorem různých našich i německých značek. Pořádal pravidelné degustace, poznávačky, sám vaří tmavé nealko pivo Pivola  Na čepu má kolem deseti druhů piv, tradičně z Protivína, Chodské Plané a Koutu, včera měl i žatecké a z Rohozce. Řečeno slovy komisaře Ledviny - pivo doslova hýčká a tak koutská 12°i 10° byly nejlepší, jaké jsem tady ochutnal (schválně Vajsky, až se zastavím u Tebe  Návštěvu korunovala náhoda - u vedlejšího stolu seděli pánové vě věku ca 50-60, kteří část života prožili v Ústí. To si zamilovali a vzpomínají na to velmi podrobně a s láskou. Ze mě jakožto Ústečáka měli proto neskrývanou radost. Foto pochází z hostince Modrý Abbé, právě se mi točí Kout 12°